Semasa keluar makan tengah hari tadi sempat melihat satu lori yang agak kurang ajor yang memotong line kiri dan memandu dengan laju. Selepas tu masuk kekanan kembali betul betul depan saya. Dibelakang lori tertera "Aduan LPKP 1800-88-9600 atau SMS 39990" kawan saya ketawa bila melihat stiker tersebut.
Dah lama tak kedengaran apa apa komen atau pun rungutan orang ramai lagi tentang servis ni.
Kalu tiada aduan mesti perkhidmatanya semakin bermutu. ataupun ataupun memang screw up sampai orang dah boring nak komplen..
So just now cuba call untuk satu pangillan palsu test tengok masih berfungsikah talian ni. Maka pangillan dibuat sekitar pukul 7.00 petang. " Sila tekan 1 untuk bahasa, press 2 for english, so saya pun tekan 1, Harap Maaf waktu perkhidmatan kami dari pukul 8.00 pagi sampai pukul 5.00 petang, sila tinggal pesanan atau call balik.....
Patutla sememang orang ramai mesti cuak atau dah boring dengan untuk membuat aduan, Sikap sambil lewa jabatan ini yang sebelum ini mengatakan khidmat ini 24 jam sehari hanya omong omong kosong sahaja. Keberkesanan sistem ini juga diragui. Malah banyak komplen diterima sekitar pertengahan tahun lalu.
Apakah kes kes kemalangan sudah dapat dikurangkan ? Sehingga kini tiada penurunan dalam kes kes kemalangan jalan raya malah semakin meningkat.
Jangan Sekadar melepas batuk ditangga. Pelbagai sistem diperkenalkan tetapi tiada follow up atau post morten berkesanan sistem dibuat maka tiada guna sistem tersebut. Ibarat mencurah petrol ke dalam laut..... Bukanlah bila musim perayaan baru nak jengok peti suara dimana rakaman dibuat mungkin ketiak itu dah ramai yang maut....
1 comment:
negara kita, undang2 nya mmg byk. tp penguatkuasaan nya kurang. boleh kata tadak lsg. tu psl, selamba je rakyat kita lggr undang2 sbb tahu, xkene tangkap punya!
Post a Comment