Thursday, June 5, 2008

Minyak oh Minyak

Semalam tepat pukul 12:00 malam semua pengusaha stesyen minyak mampu tersenyum disebabkan midnite shopping dengan keuntungan sekejap di atas kenaikan serta merta Rm 0.78 untuk satu liter minyak. Seperti yang saya katakan sebelum ini Kenaikan GILA BABI ini dibuat oleh KERAjaan untuk mengurangkan Subsidi keatas minyak dan Diesel. Sebelum ini kenaikan tertinggi sekitar 0.30 sen tahun.
Kenaikan ini menjadikan Malaysia antara pengeluar minyak didunia yang mengenakan harga yang paling tinggi didunia

Ketika itu Bedolah mengatakan KERAjaan Mengurangankan SUBSIDI untuk meningkatkan sistem pengangkutan. Maka berlalu sudah setahun lebih apa peningkatan yang mereka buat aku pun tak nampak. Kecuali peningkatan akaun personnel mereka adalah.
Sekarang ni harga dah naik Rm 2.70 kenaikan sekitar 41%. Cakap cakap kedai kopi mengatakan kenaikan ini terpaksa dibuat selepas KEBODOHAN para pemimpin yang BODOH SEPE KAYU memerintah dengan boros & perbelanjaan tidak berhemah, antara menyebabkan ialah Kenaikan Gaji Kakitangan awam yang menyebabkan kantung kerajaan kosong maka pengurangan subsidi ini sebagai short term solution.
Sememangnya KERAjaan tahu "bising" rakyat hanya sekejap saja bila nanti satu isu lain dimainkan maka hilanglah kemarahan rakyat kita.
Apa apa pun barangan yang naik pasti takkan turun tetapi tekanan yang berterusan perlu diberi untuk memastikan Kerajaan Sekarang Turun.
Kepada 132 pengundi yang mengundi Ahli Parlimen mereka TAHNIAH kerana usaha kepercayaan yang anda berikan tidak disia siakan oleh Ahli Parlimen Anda

1 comment:

Anonymous said...

Celaka punya KERAjaan!!!!
Woi!!!!Hok mana2 hok sokong barua khianat ni sedor2 lah!!Kena gining pun mung seme dok reti2 basee lagi?

Negara kita ni negara pengeluar minyak & antara yg terbaik & paling bermutu...pahtu apeke halnya subsidi jd isu, kena tarik blk la..BENGONG KE MENDE? KE DAH JD GILA BABI?!! Patut dah BN ni org panggil BABI NEGARA.

Dulu buleh tahan sikit walaupun perit gak harga naik. Abih sgt 5,6sen je..Doh lening 30sen..skrg nak cecah RM1 naik. Kalu harga minyak naik, brg keperluan pn mst melambong nyerr...mung seme tgk la kekgi...berok cair la belaka kekgi.
Hok kaya bertambah kaya, hok miskin terus terlentang....

UMNO lah pengkhianat bangsa Melayu..sedor lah wahai barua2!!!!
Basee jahat pe'ee belaka.

Latok mung la BEROK!!!!
Lu pikir la sindiri!!!!

Tekan

Tekan