Tuesday, June 17, 2008

Typical Terengganurian

Nak tergelak pun ada nak muntah pun ada melihat sekumpulan manusia yang buta hati memegang sepanduk sebegini. Tak pasti mereka ini sekadar cari makan mendapat seratus dua untuk meneruskan kehidupan dizaman serba naik atau sememangnya penyokong KERAjaan yang setia.

Setelah mereka merompak dan menjoli duit royalti,
setelah mereka gagal mengurus tadbir dengan baik wang royalti,
setelah mereka mengunakan wang royalti untuk kekayaan kroni mereka,
Setelah mereka gunakan wang Royalti untuk pembaziran
setelah semua ini mendapat tentangan dari rakyat, maka barulah mereka memulangkan kembali wang royalti kepada Terengganu.
Seharusnya mereka dihukum atas pecah amanah, korupsi, salah guna wang mememangnya penjaralah tempat untuk mereka.
Ni tidak siap dengan sepanduk sokongan pula.

Ni lah Masalah rakyat Terengganu "menang sorak kampung tergadai", sama macam dialami rakyat johor, Pulau diamik oleh singapura masih bole ketawa dan tersenyum......................

5 comments:

Melayu-Kini said...

fikiran kolot pembangkang.. kalau org bn buat sepanduk sokong pmm cmtu,diorg kalut dok kata brapa RM dibayar..

wei, tak habis2 label umno dgn duit, igt pr tu bersih sgt? yg nk jd pm tu pon BERSIH, nk jd tpm pn dr umno, xsdr diri

hashim habeed said...

Selamat datang penyokong AMEMO yang setia

Anonymous said...

melayu kini ni mmg barua la smp mampus!

org tolong bg kesedaran, mu melenting mcm cipan!

tapi ok dah mu ni...
mu jadi org melayu dah la...
tak yah jadi org Islam...
sbb tu aku kata "mampus" psl org bkn Islam je tanam jerat...
klu org Islam kita xsbt "mampus".!!
Ada faham???!!!

Org bongok mcm mu ni sokong pengkhianat bangsa(nimbang tu) sbb 2 perkara je...

Satu nya...sbb mu ada kepentingan duniawi yg mu rasa mu blh bw masuk dlm kubur kekgi!!

Dan yg kedua sbb mu mmg jahil, bodoh tahap cipan,dan otok beku..

Jadi mu pilih la hok mana se kt atas tu!

Dan kalau mu yg kedua tu...mu cari lah tok2 guru yg btl2 ulama utk bimbing mu..bkn ulama2 yg blk dr mesir ke, dr kampung firaun ke yg bg fatwa yg kesamaran @ yg bercanggah terus dgn ajaran Islam..
SBB....nak cari makan..

Semoga org2 mcm mu ni Allah bg petunjuk & hidayah supaya balik menyokong agama Allah.

Lu fikir la sindiri!!!!

Syam said...

huhuhu...boleh jadi gaduh entri ni



-----------------------------------
syam @ http://aeropama.blogspot.com

eddyra said...

wahahah.. bahang bahang..

Tekan

Tekan

Loading...