Tuesday, September 23, 2008

5 Tip JANGAN semasa Tidur

1) JANGAN TIDUR MEMAKAI JAM
Jam mampu memancarkan sejumlah Radioaktif.
Walaupun kecil tetapi memakai jam jangkamasa lama semasa tidur bole menghasilkan effects jangkamasa panjang terhadap kesihatan anda.

2) JANGAN TIDUR DENGAN HANDPHONE
Meletakan HP berhampiran anda semasa tidur tidak walaupun mengunakan HP sebagai Alarm. Kajian membuktikan semua barangan elektrik termasuk HP bole memancarkan gelombang magnet semasa ianya ON. Gelombang ini memberi kesan kepada sistem pendarahan manusia

3) JANGAN TIDUR TANPA REMOVE MAKE UP
Sesetengah wanita selalu tidor tanpa membuang makeup selalunya menghadapi masalah kulit pada jangka masa panjang. Tidur dengan make up juga memganggu kulit mengeluarkan peluh dan proses menbuang kekotoran. Anda juga memerlukan masa yang lama untuk tidur lena

4) JANGAN TIDUR MEMAKAI BRA
Saintis Amerika mengatakan sesiapa yang tidur memakai bra dalam jangka masa 12 jam atau lebih mempunyai risiko tinggi mendapat penyakit Barah. Sekiranyatidur untuk jangkamasa lama jangan memakai BRA

5) JANGAN TIDUR DENGAN SUAMI / ISTERI ORANG
Anda mungkin "tidak" bangun keesokan hari lagi!!!!

8 comments:

Khadijah said...

aiseh.hehari tidur sebelah henpon..huhuh..

Snowflake said...

Assallamualaikum
Woitt!! Yang No. 4 tu, macam iya iya ke? No. 5 tu, la hawau betul. Tapi bagus juga, biar dia orang tak bangun teruuss, kerana telah berlaku curang terhadap isteri/suami. Kata kasar, "biar mampus". He he
Wassallam

Anonymous said...

Dijahsaad : Yes hentikan tebiat tu walaupun tunggu sms atau call buat hati, Nanti kalu dah sakit susah ooo...

Snowflake : Walaikumsalam no 4 aku blum kaji habis lagi ... He he he
No 5 Confirm betul punya

Anonymous said...

kajian tabiat tido pulok doh.. semakin hari semakin pelik aku tengok OTL ni hahahahhahaha

Khadijah said...

Encik hashim, bukan tunggu sms buah hati. Saya tunggu alarm untuk bangun pagi! Isk, masalah besar nih. Hadiahkanlah saya jam loceng gergasi..hehehe

Anonymous said...

En Eddyra : Aku dah penat mengkaji pasal cat & garnet la pasal tu aku buat kajian pasal tido plak, naper ko nak aku kaji pasal Issomia ke? hu hu hu?

Dijahsaad :Jam Loceng gergasi tahan ke telinga tu nak dengar bunyi alarm... kalau tahan nanti saya mintak dengan Ahmad Albab

Anonymous said...

tolong kaji kenapa sebelum tidur dia tidur.. dan masa bangun tidur dia pun bangun juga..

Anonymous said...

Eddyra : Tu tandanya ko masih hidup sihat, maka bersyukurlah kepadaNya

Tekan

Tekan