Tuesday, April 15, 2008

Azalina pula komen isu babi

Hatta maka sekarang giliran
Menteri Pelancungan pula komen isu babi.
sekadar menaip balik kata kata Azalina Othman
" Kita binbang dengan kedatangan pelancung ke sepang, kuala langat
akan berkurangan akibat ladang ternakan....(babi) kerana pelancung sensitive"
Tak payah ulas banyak buang karen dan masa aku je.....
Tetapi sedikit Fakta untuk renungan bersama

Isu Pelancungan VS ternakan Babi


Jumlah Pelancung ke Malaysia tahun 2005 - 16 Juta
Jumlah Pelancung ke Malaysia tahun 2006 - 18 Juta
Jumlah Pelancung ke Malaysia tahun 2007 - +20 Juta

Trend Jumlah Pelancungan Meningkat

Ini pula Fakta Pengeluaran daging & ternakan Babi

Jumlah Pengeluaran daging babi tahun 2006 - 210.510.00 Tan melebihi
keperluan 197,513 tan
Jumlah nilai keluaran keseluruhan daging babi 2006 Rm 1.4 Billion (melebihi lembu & kambing)

Jumlah ternakan babi 2006 - 1.8 Juta Ekor
Saya juga pasti jumlah babi pada tahun 2007 lebih dari tahun 2006 ( Tiada fakta diperolehi utk 2007)

So dari sini boleh ditafsirkan jumlah pelancung dari tahun 2006 ke 2007 meningkat walaupun ada lebih 870 ladang babi dan 1.8 juta ekor babi. dan kenyataan Seorang menteri lantikan Bedolah juga menjurus kepada akta hasutan, yakni menghasut orang tidak melawat malaysia. Ini bole dikenakan penjara dah ni,,,,,,

Dalam hidup aku ini la pirst time aku dengar nak melawat ke sesuatu negara kena cek dulu ada atau tidak ladang ternakan ayam ke... babi ke .... lembu ke,,,,, kelakar giler ni tercabut tali pusat aku mendengarnya ...... atau

Mungkin Azalina ada plan nak masuk raja lawak kot ??


hashim15/04/08

No comments:

Tekan

Tekan