Saturday, April 12, 2008

Harga Dah Naik Bang.....

Mengeluh aku semalam bila ke Kedai untuk membeli keperluan dapur bulan ni.
Biasanya berbelanjaan barangan dapur yang sekitar rm 280 sebulan telah naik kepada Rm 350.
"Apa yang naik ???" " semua barang naik bang... biasala lepas pilihanraya" kata tokey sambil tersengih....
Sebelum Mee dikabarkan naik harga kedai kedai lebih advance menaikankan harga
sebelum announcement... Biasa aku beli 0.60 sen sekarang dah naik 0.90 kenaikan 0.30
Kenaikan sebanyak 50%. Begitu juga dengan gandum yang dikatakan dijual dengan harga
Rm 1.35 semasa poster pilihanraya aku terpaksa beli dengan harga rm 2.15. Nak boikot
tak boleh dah anak aku suka sangat makan roti canai....
Beras pun dah naik dah tak payah tunggu kerajaan inform mereka dah awal awal lagi naikkan harga beras. sekitar rm 2.00 perbag bagi paket 10kg.. bole tahan.....

Apa yang aku agak bimbang ialah adakah mungkin Menteri KHEPDN Shahril Samad akan buat statement mendown grade barangan seperti mee, gandum atau beras bagi kegunaan orang yang berpendapatan rendah. seperti minyak petrol untuk orang pendapatan rendah guna kereta proton pakai lah Ron grade murah punya.... Yang dato pakai BMW tu pakai la Grade Mahal Punya.

Kepada Dato Shahril cakap pakai otak sikit la dato, Cukai Pendapatan, Tol, lain2 semua kita bayor sama je tau. Pendapatan rendah ke tinggi ke apa yang kita kena kita bayor. So apa pulak main beza beza kan pulak.

No comments:

Tekan

Tekan