Thursday, April 10, 2008

Pak Lah Buat Lawak Lagi

Mendengar berita Tibi tree tadi aku terperanjat saya sekejap apabila kenyataan Dedolah bahawa
setiap orang yang bukan islam yang nak masuk agama Islam kena mintak inform Mak Bapak
mereka dahulu. seolah olah mintak izin kot ?? So mak bapak sapa yang setuju ??
Kalau ada pun mungkin tak sampai 5% yang setuju.... Ramai jugak yang dah masuk islam tanpa mengetahuan Mak Bapak dia orang.... Ini bagi mereka untuk tidak menbuat family mereka menjadi kecoh dan Ramai yang mengatakan mereka akan memberi tahu family mereka bila sampai masanya.

Dalam soal ini adakah Pak Lah telah memikirkan impaknya bila ianya dilaksanakan ? atau
Adakah ini nya sekadar menjaga sikeluarga bukan islam sahaja atau desakan mereka untuk mengurangkan kaum mereka memeluk islam ?

Sekarang Kita dalam menghadapi masalah Orang Islam yang keluar agama islam @ Murtad Yang ini belum pula dibuat apa apa kot kot pasal orang bukan islam nak masuk islam yang ditekan kan...

Saya yang sekadar yang kurang arif nak tanya sikit.,
perkara2 perkaitan dengan agama ada dalam perlembagaan malaysia dan sekiranya ianya perlu diubah bukankan ianya perlu menjalani proses membentangkankan dalam Parlimen ??
atau bukan kan perkara perkara berkaitan dengan agama islam perlu mendapat persetujuan Yang dipertuan Agong sebagai Ketua Agama ??

Saya Merasakan Paklah cuba mengalihkan kepanasan bontotnya dengan idea2 yang separa lawak cam ni... Teruskan usaha mu untuk terus memerintah.

No comments:

Tekan

Tekan