Thursday, May 8, 2008

Bila artis kita pakai rantai ala ala salib

Terima mail petang kemarin dah tak terkata kata, macam kata member aku Hafiz "Bahaya doh Keadaan Malaysia" dengan pegangan agama semakin lama semakin jauh. Kalu dulu orang melayu x kenal dengan baju tube, spender G-String, skarang ni dah melimpah limpah orang melayu yang pakai tu.... entahlah apa nak jadi dengan orang sekarang ni....?

Berbalik kepada kepada gambar dibawah,
Entahlah samaada ianya fesyen atau apa tetapi bila seorang lelaki islam memakai rantai ianya sudah dianggap sebagai perhiasan maka hukumnya sudah menjadi Haram, kalau rantai tu dah ada pendent ala ala salib maka bertambah tambah Haram la jawabnya. silap silap haribulan mau terkeluar dari agama. ...

Sekiranya sebagai seorang artis yang buka baju dikhayalak ramai bole digam selama beberapa bulan. Apakah hukuman pula yang akan dikenakan kepada budak ni..???

2 comments:

humaiRah said...

salam,

akhlak artis m'sia skrg makin mundur. filem2 yang meruntuhkan akhlak dan akidah penonton yg mejoritinya muslim tidak dihiraukan..

Hashim said...

Begitu lah kiranya sekiranya Ulama ditolak ke tepi dinding. kalu bantah sikut tembak dengan water conan atau gas pemedih mata.
Ya Allah kepadamu kami berserah..

Tekan

Tekan

Loading...