Thursday, September 25, 2008

HATI SAYA CEDERA


Hati saya cedera kerana :-

1. Saya percaya kepada Allah S.W.T tetapi saya tidak menurut PerintahNya

2. Saya percaya kepada Rasullulah S.A.W tetapi saya tidak menurut sunnahnya

3. Saya Baca Al Quran tetapi saya tidak mengamal nya

4. Saya terima nikmat Allah tetapi saya tidak pernah bersyukur

5. Saya tahu kewujudan syaitan tetapi saya tidak pernah melawannya

6. Saya ingin ke surga Allah tetapi saya tidak berusaha kearahnya kebaikan

7. Saya tidak ingin ke Neraka tetapi saya tidak pernah melawan kemungkaran

8. Saya tunjuk kesalahan orang lain tetapi saya tidak nampak kesalahan saya

9. Saya tahu saya akan ditaman bila mati tetapi saya tidak pernah mengambil iktibar darinya

Ya Allah dimanakah saya berada?
Ya Allah adakah aku berlindung dibawah rahmatMu
atau aku jauh tersimpang dari jalanMu..............

No comments:

Tekan

Tekan