Thursday, June 19, 2008

Siapa yang layak jadi PM?

Bila SAPP mengatakan Parti mereka hilang kepercayaan terhadap PM maka dalam hati saya merasakan tak lama lagi satu peralihan Kuasa bakal akan berlaku. Peralihan ini mungkin secara mengejut dengan PakLah mencampak jawatan PM kepada timbalannya atau mungkin secara pertukaran parti pemerintah dari BN kepada Pakatan rakyat. Kelemahan PM semakin terserlah dengan semakin banyak protes, hilang kepercayaan, demonstrasi, ibarat seperti Kapal yang tiada Nahkoda. Begitu juga keputusan flip flop yang ternyata menjadi kritikan dan umpatan rakyat.

Terdetik pula saya sekiranya siapa pula yang dikatakan layak memerintah dan menjadi Perdana Menteri ke 6 ?? sekiranya diambil dari teori RAHMAN maka nama Najiblah yang orang kata. Tetapi jangan lupa ada lagi yang bermula dengan "N" for Nik Aziz. "N" for Nazri.
Tetapi secara jujurnya siapakah yang layak memerintah Malaysia ?
Anwar? sedangkan beliau bukan ahli parlimen, Najib?, Nik Aziz?, Kit Siang? Azizah ? Khalid Ibrahim?

Saya pun tak pasti siapa yang BERKELAYAKAN untuk menjadi PM Malaysia ke6

6 comments:

Tie said...

Tie tak kira siapa jadi Pm,yang penting negara kita aman dan inflasi kurang. Kalau difikirkan seburuk-buruk exPM dulu,taklah huruhara macam sekarang.Sekurang-kurangnya dia dpt kawal keadaan walaupun dgn kukubesinya.

Anonymous said...

Betul tu tie...
Cuma.......
kukubesi dulu pandai cover...
yg lembik ni hampeh............
tapi dua2 firaun punya kerabat...
yg jd barua abis abisan nk jd barua smp KO..
lantak korang lerr....

Anonymous said...

Biarlah negara dipimpin oleh ulama @ org yg memperjuangkan ISLAM.....

sekadar nama je negara Islam tp tidak berhukumkan ISLAM, xyah sebut la Malaysia ni negara Islam..

Lu pikir la sindiri!!!!

luna said...

bagi Anwar lah...

Anonymous said...

Pembetulan sebenarnya Sekarang ini Malaysia ialah "Perlembagaan Islam" Bukan negara Islam yang mengamalkan undang undang mengikut syarak syarak islam berlandaskan Alquran & sunnah

Anonymous said...

luna ni jenis yg tak tau perkembangan aku rsa!!!!

Yg jd masalahnya...pemimpin2 nimbang bangang tu heboh duk jaja kat dalam & luar negara..
Malaysia ni sbg contoh negara Islam.

Ko ada faham tak.....???!!!!!!
Tak yah la ko nak kata Perlembagaan Islam ke...apeke jadah ke.....

Klu dh sebut je perlembagaan , tak la duk bangga2 kt org ...kononnya
Malaysia LAH hebat psl Islam...
tp sebenarnya neraka itu dalam!

Tekan

Tekan

Loading...